45
7115

Ton’s Chrome : Dari Chopper Sampe Low Rider

Buat Bro en Sis yang sering terjun atau pemerhati dunia modifikasi motor, tentunya tak asing lagi dengan rumah modifikasi Ton’s Chrome di Jalan Ciputat  Raya No. 20 A Tanah Kusir, Jakarta Selatan. Rumah modifikasi yang berdiri sejak 1992, hingga kini masih menjadi pilihan banyak bikers untuk merubah motornya dengan hasil yang cukup luarbiasa.

Ini terbukti saat GilaMotor berkunjung ke rumah modifikasi Ton’s Chrome yang di gawangi oleh Ton. Sang juragan dan beberapa karyawannya sedang sibuk membereskan proyek modifikasi Suzuki Sky Wave. Terlihat hampir 100% selesai, hanya beberapa part yang belum dipasang karena penambahan permintaan konsumennya.

“Sebenernya gw masih punya waktu 3 hari lagi buat kelarin nih motor, cuma yang punya motor ini minta buru-buru, katanya mau dipake buat pergi mancing bareng temen-temennya, makanya kita geber finishingnya,” papar lelaki yang tak mau lagi berfose di depan kamera karena merasa sudah tua.

Meski bekerja dibawah tekanan konsumen yang minta selesai lebih cepat dari waktu yang ditargetkan, secara tampilan hasilnya sangat rapi. Meski ada beberapa bagian yang belum terpasang, seperti lampu depan dan speedo meter.

“Bicara masalah kekurangan sebenernya motor ini udah beres, cuma seperti yang gw bilang tadi, yang punya gak sabar pengen cepet kelar. Akhirnya si pemilik motor mutusin mau beli dan masang sendiri speedo meternya,” papar Ton seraya menjelaskan keinginan konsumennya itu.

Meski ukuran bengkelnya tak terbilang besar, namun dari rumah modifikasi ini sudah banyak melahirkan modifikasi motor yang sangat rapi. Walau terkadang memang ada saja konsumen yang komplain. Tapi itu masih tahap yang wajar, karena faktor penyebabnya bukan hanya dari bengkel itu sendiri.

Sky Wave ini bukan satu-satu nya proyek modifikasi yang sedang dikerjakan. Terlihat beberapa motor yang sedang di disain dan dibuatkan sketsa modifikasinya. Bersama delapan karyawannya, Ton tak menargetkan berapa unit motor harus di kerjakan dalam sebulan, semua tergantung dari konsumennya.

“Selama konsumen masih percaya dan yakin ama kerjaan gw, yah gw kerjain. Kalo udah gak ada lagi yang gak percaya sama kerjaan gw, yah gw tutup aja nih bengkel,” paparnya sambil tertawa.

“Sebelum menyandang nama Ton’s Chrome, rumah modifikasi ini bernama Sinar Abadi. Dulunya kerjaan gw cuma chrome-an aja, akhirnya temen gw nyaranin pake nama Ton’s Chrome,” jelas Ton.

Bengkel modifikasi yang dijalani Ton, mulai serius digarapnya pada tahun 1996. Saat itu proyek perdananya merubah Binter Mercy menjadi Chopper. Setelah itu barulah Ton mulai lebih serius menggeluti bidang modifikasi yang awalnya hanyalah sebuah hobi.

“Awalnya cuma seneng ngoprek motor aja sambil ngerjain chrome-an kalo ada order. Sekitar tahun 94 sampe 95 baru gw mulai serius. Saat itu proyek pertama gw ngemodif Binter Mercy jadi Chopper. Nah pas tahun 96 baru gw mulai lebih serius nyari duit dari bengkel modifikasi. Yang gw modif macem-macem sesuai permintaan konsumen, mau matik low rider sampe chopper gw jabanin.” jelasnya sambil tertawa lebar mengenang era awal berdirinya Ton’s Chrome.

45 COMMENTS

  1. I just want to say I’m beginner to weblog and actually liked this blog site. Likely I’m likely to bookmark your blog post . You absolutely have awesome articles. Thanks a bunch for sharing with us your web site.

  2. The State inspection report notes that Bright Start teachers were not following a policy of using written attendance sheets because it was Christmas Eve.

  3. Thanks for sharing your ideas. I’d personally also like to convey that video games have been actually evolving. Technology advances and revolutions have assisted create sensible and enjoyable games. These types of entertainment games were not really sensible when the concept was first being attempted. Just like other areas of technology, video games also have had to grow by way of many years. This is testimony to the fast growth and development of video games.

  4. My wife and i got absolutely happy when Chris could round up his reports while using the precious recommendations he came across from your very own web site. It’s not at all simplistic to just always be offering information and facts other people may have been making money from. We really see we now have the website owner to thank for this. The illustrations you made, the easy site menu, the friendships you can help create – it’s everything overwhelming, and it’s really aiding our son and our family reckon that this idea is amusing, which is exceptionally indispensable. Thank you for all the pieces!

  5. Did you ever hear regarding juicy couture ahead of? It’s really a brandname around the world. Plenty of people primarily for women who live,juicy couture hoodie,rich involvement with juicy couture.Definitely, Juicy Couture is often a Western side Shoreline style company promoting it has the creases of modern relaxed together with sports clothing not to mention equipment. At this time there lines use a excellent warm look and magnificence. The particular Targeted brand name become popular when Hollywood celebrities set about using their particular wardrobe plus lugging ones own hand bags.

  6. Know which gem stones ahead of a jewelry choose.There can be three or more completely unique kinds of ,tiffany jewellery uk,gemstones: replica, imitation not to mention fake. tiffany jewellery are both real gem stones, however , representation is probably throwaway decorated to appear just like the genuine article. Organic gallstones are only below the ground and synthetic diamonds will be grown inside a labrador.Require a extremely critical look from the chunk you want, afterward stick it beside other articles you are looking for. Watch out for steps which will quite a few manufacturers make use of to generate a precious stone glimpse much better.

  7. The CariCord laboratory and repository are located at the University of Colorado’s Anschutz Medical Campus, part of the Colorado Science + Technology Park.

  8. I’m amazed, I must say. Seldom do I come across a blog that’s both educative and entertaining, and let me tell you, you’ve hit the nail on the head. The issue is something that too few people are speaking intelligently about. Now i’m very happy that I came across this in my search for something concerning this.

  9. This fruits is furthermore identified by some some other brands like brindle fruit, garcinia, brindall fruit, citrin, malabar tamarind, uppagi, gambooge, magosteen essential oil forest, garcinia kola, and girkapuli. There are usually several wellness benefits connected with this plant. Here are usually the main http://buy–garciniacambogia.com where to buy garcinia cambogia wellness advantages:

  10. I blog quite often and I really appreciate your information. The article has truly peaked my interest. I am going to book mark your blog and keep checking for new details about once per week. I subscribed to your Feed too.

  11. http://buy–garciniacambogia.com buy garcinia cambogia buy–garciniacambogia.com get rid of will be one the actually more well-known health dietary supplements in-the pounds reduction region. You’ve perhaps currently observed about it o-n television and you might become considering knowing even more about it. Certainly, this provides turn out to be the cause you’re learning this article. Beautifully, you’ll maybe not end up being unhappy as this web page will inform everything to you that you want to understand about this most recent weight decrease aid.

  12. ADT has over 6 million customers, over 120 years of experience, and a globally recognized brand name, it’s no wonder Protect Your Home, an authorized ADT retailer, is at the top of our list. It’s the #1 home security provider in North America and has been an industry leader since 1870 with the invention of the first telegraph-based alert system.