55
4115

Pro Dan Kontra Pada Bengkel Modifikasi

Pernah kecewa sama bengkel modifikasi motor? Rasanya tak sedikit dari Bro en Sis yang pernah ngalamin masalah ini. Apakah karena hasil tak sesuai dengan konsep modifikasi yang diinginkan, kualitas modifikasi jauh dari yang diharapkan atau bahkan masalah waktu pengerjaan yang jauh dari batas waktu yang dijanjikan.

Well, berbagai permasalahan timbul hingga menyulut kekecewaan dan ketidak percayaan para bikers kepada bengkel modifikasi tertentu.

Kalau disimak dari beberapa forum di media on line. Rasanya hampir semua bengkel modifikasi penah mendapat hujatan dari pelanggannya. Dan yang menarik, bengkel tersebut bukanlah bengkel yang baru nongol kemaren sore.

Umumnya bengkel itu udah melanglang buana yang umurnya udah tahunan. Bahkan puluhan tahun dan sering ngantongin berbagai piala lomba modifikasi.

Loh, kok bisa begitu yah? Jawabannya sederhana. Masalah tips memilih bengkel modifikasi sepertinya sudah luar biasa banyak diulas di berbagai media. Baik yang komersil atau pun independen alias blogger. Terus ngatasin nya gimana?
Percaya atau tidak, masalah seperti ini tak akan selesai dalam waktu dekat. Manusia tak ada yang sempurna bro. Pasti gak bisa lepas dari yang namanya salah. Bukannya ngebela nih. Tapi apa mau dikata memang begitu adanya. Gak usah kerjaan tangan yang dikerjain oleh perorangan, pabrikan aja banyak kok yang sering ngelakukan kesalahan. Bahkan jumlahnya bisa gak keitung, wajar karena jumlah produksinya pun seabrek.

Tapi kalau kita kilas balik, hasil yang sempurna dari bengkel yang dicaci maki oleh pelanggan juga tidak sedikit jumlahya. Buktinya? Sederet piala dan penghargaan yang diterima bengkel modifikasi merupakan bukti kuat bahwa kerja mereka sudah sangat baik. Selain itu, motor yang sudah jadi dan konsumen puas dengan hasilnya, jumlahnya pun tak sedikit.

Tak pelak, kondisi ini menimbulkan pro dan kontra pada bengkel tersebut. Yang pernah merombak dan hasilnya bagus, sudah pasti pro kebengkel dimaksud. Tapi bagi yang pernah kecewa dengan hasil kerja bengkelnya, udah pasti kesel abis sama tuh bengkel.

Memang yang namanya kesalahan tak bisa dihindari. Yah namanya juga manusia bro. Tapi ada baiknya kalimat itu jangan dijadikan tameng. Kesalahan dan kekecewaan konsumen harus dikurangin hingga sekecil-kecilnya, agar kepuasan dan kepercayaan konsumen tetap terjaga. Meski sesungguhnya itu tak mungkin terjadi.

Saat ini bengkel modifikasi di Jakarta semakin banyak, orang-orang kreatif negeri ini kian bermunculan. Secara otomatis, mesin ide kreatif mereka harus semakin ditingkatkan dan yang terpenting berikan pelayanan dan hasil yang memuaskan bagi pelanggan.

55 COMMENTS

  1. Bro, minta refrensi (artikel) /pun gambar modifikasi suzi spin dong ??
    – Suzi Spin pake velg r17″ (racing)
    trims.

  2. Emang kebanyakan bengkel modifikasi kayak gitu.. Gak Mutuu.. Kalo yang punye ngedumel ama Bengkel modif, mending ke laut aje.!!

    Motor Bagus-bagus pake di rombak segala.. begitu deh jadi nye. Piss Ah..

  3. yang pasti harus ada komunikasi yg intens donk antara yg mau modif, mekanik, dan bengkel biar hasilnya sesuai dengan yg diharapkan.. CMIIW

  4. Cesar : Komunikasi hampi selalu dilakukan bro. tapi pihak bengkel bilangnya 1 minggu kelar, begitu sudah seminggu, ehh motor belon diapa apain, mundur lagi 2 minggu.. Nembak Muluu..

    Ada yang ngerjainnya On Time, tapi hasil berantakan.. Sanregooo…

  5. sebetulnya semua itu bukan sekedar kesalahan buildernya, lebih baik konsultasi dulu.
    mulai dari harga sampe barang modif yg diperlukan.
    jadi ntar dibelakang tidak ada saling menghujat.

    yang jelas konsultasi dulu sampe sedetilnya bro…

  6. Kebanyakan kan pada menghujat bengkel bengkel Modifikasi,,,,nah sekarang ane coba melihat dari perspektif yang beda,,dari sisi si modifikatornya,,,,,

    dari beberapa yang ane liat,,,,teryata banyak dari mereka yang berusaha professional,,,tapi sayangnya ada pelanggan yang tidak professional,,,seperti menunggak pembayaran,,,selalu menunda pembayaran,,,dengan alesan ngga punya uang,,kalo hanya 1-2 orang sich ga berdampak besar,,kalo banyak orang,,modifikator juga manusia yang punya rasa,,,masa iya kalo ngga bisa bayar modifikator akan ambil motor/barang barang yang ada di rumah pelanggan?? pastinya kan akan di beri waktu/tenggat waktu,,,nah ini jadi bumerang buat modifikator,,,karena perputaran uangnya tersendat,,,macet…..harusnya uang yang untuk proyek A di pake untuk proyek B dulu,,dan selanjutnya2x,,,ini yang bikin proses pengerjaan molor….mau se professional apapun,,kalo pelanggannya pada nembak,,,ya susah juga….

  7. artikel lama di-up lagi 😀
    yg pasti sih, musti bisa ngebedain antara workshop yg cuma ngejar popularitas aja (memang contest sana-sini tapi ngerjain pesenan banyak ga benernya) atau workshop yg bener2 ngejar kepuasan konsumen sehingga orderan apapun dikerjakan sebaik mungkin :3

  8. I just want to mention I am beginner to weblog and absolutely enjoyed this blog site. Very likely I’m planning to bookmark your blog . You amazingly come with tremendous article content. Bless you for sharing your web page.

  9. USBmemorydirect.com specializes in producing customized usb flash drives for marketing and promotions and has been a leader in the industry for over ten years. Whether you are looking for unique, custom shaped flash drives or our best selling custom printed usb drives, you will find our customer service, product quality and pricing are second to none.

  10. The State inspection report notes that Bright Start teachers were not following a policy of using written attendance sheets because it was Christmas Eve.

  11. Velikost penisu je pro drtivou vetšinu mužu velmi duležitá. Pocit nedostatecnosti v této oblasti se muže promítat i do dalších stránek života.

  12. Hey very nice blog!! Man .. Excellent .. Amazing .. I will bookmark your site and take the feeds also…I am happy to find a lot of useful information here in the post, we need develop more techniques in this regard, thanks for sharing. . . . . .

  13. Realize what sort of gemstone prior to making a jewellery obtain.There can be two to three completely unique sorts of ,tiffany jewellery for cheap,rocks: pretend, man made in addition to representation. tiffany jewellery they are both authentic treasures, nevertheless fake is definitely throwaway pigmented to be much like the genuine article. Pure pebbles are simply undercover and artificial other jewels are usually grown up in a laboratory.Obtain a rather critical look with the article you prefer, in that case use it almost some other products you want. Be cautious about strategies the fact that numerous retailers employs carryout a wedding glance improved.

  14. Your style is very unique compared to other folks I have read stuff from. Thank you for posting when you’ve got the opportunity, Guess I’ll just book mark this web site.

  15. Ferdja.com – is a web service for Website Owners, Website Stats and Website Valuation , worth calculator is a full featured Website Stats and Website Valuation, Webmasters and General Internet Users to retrieve information related with Domain Name, IP Address, Web Server and Search Engine Optimization (SEO). It is the tool that provides various statistical reports for any website like Website Valuation, Search Engine Reports, Traffic Reports, Social Engagement, Safety, Host Information, Domain WHOIS, Page Speed and much more. Simply type your Domain Name above for such awesome reports.

  16. Discover which jewels prior to you making a jewelry pay for.You will discover 3 different styles of ,tiffany cheap jewellery,diamonds: pretend, man-made along with bogus. tiffany jewellery they are both actual jewels, nevertheless counterfeit is simply plastic-type material dyed to seek much like the genuine article. All-natural flagstones are discovered below the ground and artificial treasures will be harvested at a testing center.Relax and take a pretty critical look for the element you enjoy, next placed it adjacent to additional bits you’re interested in. Be careful of tricks which quite a few suppliers utilizes to make a diamond seem better.

  17. You’re so awesome! I don’t believe I’ve read anything like this before. So good to discover someone with some original thoughts on this subject matter. Really.. thanks for starting this up. This website is something that’s needed on the internet, someone with some originality!

  18. The CariCord laboratory and repository are located at the University of Colorado’s Anschutz Medical Campus, part of the Colorado Science + Technology Park.

  19. Hello, i believe that i saw you visited my site thus i came to go back the favor?.I am attempting to find things to improve my web site!I assume its adequate to make use of some of your ideas!!|

  20. 587291 993520Hi my friend! I want to say that this post is remarkable, good written and incorporate approximately all significant infos. I’d like to see far more posts like this . 582297

  21. I’m very happy to discover this page. I need to to thank you for ones time due to this fantastic read!! I definitely enjoyed every little bit of it and i also have you saved as a favorite to check out new information on your website.

  22. Hello, I do believe your web site may be having browser compatibility problems. When I take a look at your site in Safari, it looks fine however, if opening in Internet Explorer, it’s got some overlapping issues. I simply wanted to provide you with a quick heads up! Other than that, great site!

  23. Many research were transported out pertaining to this herb, and outcomes pointed out that its get has results that are usually advantageous for pounds decrease. http://buy–garciniacambogia.com buy garcinia cambogia Draw out is considered effective generally because it curbs desire for meals. This will provide you the sensation of becoming satiated for nearly the entire day time. Through this, you will become capable to trim off your day-to-day meal consumption. The reality that individuals can deal with their consuming routine is definitely very essential contemplating the reality that pounds gain is usually primarily credited to as well much consuming. Maintaining a healthful diet furthermore gets simpler.

  24. When using treatment of extreme excess fat, garcinia gives an sufficient quantity of strength for your personal entire body and heart therefore that you can undertake your private day-to-day tasks. While they are usually dieting, males and ladies often perform not obtain generally the suggested amount of nutrients and vitamin supplements. This will create these people feel exhausted and they furthermore battle to totally concentrate and accomplish their time to day time responsibilities.

  25. ADT has over 6 million customers, over 120 years of experience, and a globally recognized brand name, it’s no wonder Protect Your Home, an authorized ADT retailer, is at the top of our list. It’s the #1 home security provider in North America and has been an industry leader since 1870 with the invention of the first telegraph-based alert system.

  26. WELCOME TO SCRUBSCE® Radiology CE / X-ray Continuing Education SCRUBS CONTINUING EDUCATION® MISSION: PROVIDE HIGH-QUALITY, LOW-COST RADIOLOGY CE / XRAY CONTINUING EDUCATION TO IMAGING PROFESSIONALS ASRT approved ARRT Category A and A+ Credit Hours All Scrubs CE radiologic continuing education courses accepted by NMTCB and ARDMS and meet CE requirements Radiology CE Courses