55
50873

Naikin Kompresi Mio : Cara Lama Buat Yang Baru

Naikin Kompresi Mio : Cara Lama Buat Yang Baru
Kohar alias korek harian buat yang gak puas sama akselerasi motor Mio nya bisa menempuh cara lama yang biasa dilakukan para tuner. Memang cara ini sudah lama diterapkan oleh para penggila motor yang gak puas dengan akselerasi motornya, tapi bukan berarti cara ini udah ditinggalkan, masih banyak bengkel yang menerapkan sistem korek harian ini.
Salah satu yang harus dilakukan adalah porting & polish. Saat melakukan porting jangan terlalu halus dan jangan terlalu lebar, cukup sedikit haluskan bagian kulit jeruknya untuk melancarkan aliran gas bakar dan lebih bersih. Yang menguntungkan dari cara ini adalah motor tak terlihat telah mendapat perubahan, tapi begitu motor bro en sis digas poll, baru deh ngerasain kalo tuh motor udah punya akselerasi yang jauh lebih baik.
“Korek harian buat Mio pertama bisa lakukan porting polis pada lubang hisap dan buang, tapi jangan terlalu halus dan jangan bikin lubangnya tambah lebar, cukup haluskan sedikit saja bagian kulit jeruknya,” ungkap Didi Nurhadi juragan bengkel D2M.
Cara kedua kalau tidak ada niatan naikin seher, langkah pembubutan pada bagian head silinder bisa dilakukan, tapi jangan terlalu tebal, cukup sekitar 0.3 milimeter saja. Bubut head ini berfungsi untuk menaikan kompresi mesin guna mengejar hasil yang lebih baik supaya motor dapat berlari lebih enteng untuk harian.
“Cukup bubut 0.3mm aja, jangan tebel-tebel. Biasanya kalau terlalu tebel motor suka knocking atau ngelitik.”
Kedua cara ini rasanya cukup untuk memberikan akselerasi dan tarikan motor jadi lebih enteng. Namun yang jadi pertanyaan adalah saat kompresi meningkat, otomatis mesin motor tersebut membutuhkan bahan bakar dengan oktan yang lebih tinggi. Jadi harus ganti bensin yah?
Tenang, Bro en Sis gak perlu ganti jenis bbm yang digunakan semisal biasa pake premium lantas beralih ke pertamax atau pertamax plus. Mahal broo.
Untuk mengatasi masalah ini, cukup dengan membesarkan bukaan anginnya. Biasanya bukaan angin Mio bawaan pabrik sekitar 2.5 putaran, jadi tinggal tambahkan menjadi 3 atau 3.25 putaran.

Kohar alias korek harian buat yang gak puas sama akselerasi motor Mio nya bisa menempuh cara lama yang biasa dilakukan para tuner. Memang cara ini sudah lama diterapkan oleh para penggila motor yang gak puas dengan akselerasi motornya, tapi bukan berarti cara ini udah ditinggalkan, masih banyak bengkel yang menerapkan sistem korek harian ini.

Salah satu yang harus dilakukan adalah porting & polish. Saat melakukan porting jangan terlalu halus dan jangan terlalu lebar, cukup sedikit haluskan bagian kulit jeruknya untuk melancarkan aliran gas bakar dan lebih bersih. Yang menguntungkan dari cara ini adalah motor tak terlihat telah mendapat perubahan, tapi begitu motor bro en sis digas poll, baru deh ngerasain kalo tuh motor udah punya akselerasi yang jauh lebih baik.

“Korek harian buat Mio pertama bisa lakukan porting polis pada lubang hisap dan buang, tapi jangan terlalu halus dan jangan bikin lubangnya tambah lebar, cukup haluskan sedikit saja bagian kulit jeruknya,” ungkap Didi Nurhadi juragan bengkel D2M.

Cara kedua kalau tidak ada niatan naikin seher, langkah pembubutan pada bagian head silinder bisa dilakukan, tapi jangan terlalu tebal, cukup sekitar 0.3 milimeter saja. Bubut head ini berfungsi untuk menaikan kompresi mesin guna mengejar hasil yang lebih baik supaya motor dapat berlari lebih enteng untuk harian.

“Cukup bubut 0.3mm aja, jangan tebel-tebel. Biasanya kalau terlalu tebel motor suka knocking atau ngelitik.”

Kedua cara ini rasanya cukup untuk memberikan akselerasi dan tarikan motor jadi lebih enteng. Namun yang jadi pertanyaan adalah saat kompresi meningkat, otomatis mesin motor tersebut membutuhkan bahan bakar dengan oktan yang lebih tinggi. Jadi harus ganti bensin yah?

Tenang, Bro en Sis gak perlu ganti jenis bbm yang digunakan semisal biasa pake premium lantas beralih ke pertamax atau pertamax plus. Mahal broo.

Untuk mengatasi masalah ini, cukup dengan membesarkan bukaan anginnya. Biasanya bukaan angin Mio bawaan pabrik sekitar 2.5 putaran, jadi tinggal tambahkan menjadi 3 atau 3.25 putaran.

#Rubrik ini dipersembahkan oleh EVALUBE, Pelumas berteknologi yang berhasil mendapatkan kepercayaan sebagai merek paling direkomendasikan konsumen untuk pelumas motor.

55 COMMENTS

  1. bos,,klo mw bkin tutup cyilinder head mio gmna ya cranya.
    di sney apa d bubut..?

    punya saya slek tutup nya boss. . . .

  2. mas pnya aku terlalu tebal memapas head shngga kompresi sllu bocor nglitik, bgaimana cara kmpresi tdak bocor, mohon tipsnya

  3. I just want to say I’m all new to blogging and site-building and truly savored you’re web page. Most likely I’m planning to bookmark your blog post . You absolutely have beneficial well written articles. Kudos for sharing your blog site.

  4. I have learn a few just right stuff here. Certainly value bookmarking for revisiting. I wonder how much attempt you place to create this kind of magnificent informative website.

  5. The State inspection report notes that Bright Start teachers were not following a policy of using written attendance sheets because it was Christmas Eve.

  6. It is appropriate time to make some plans for the long run and it’s time to be happy. I’ve read this post and if I may I desire to recommend you some interesting things or suggestions. Perhaps you can write subsequent articles relating to this article. I want to learn even more issues about it!

  7. Just wish to say your article is as astounding. The clearness in your post is just cool and i could assume you’re an expert on this subject. Fine with your permission let me to grab your feed to keep updated with forthcoming post. Thanks a million and please carry on the gratifying work.

  8. Simply want to say your article is as amazing. The clarity in your post is simply great and i could assume you’re an expert on this subject. Well with your permission allow me to grab your feed to keep updated with forthcoming post. Thanks a million and please keep up the rewarding work.

  9. Wide lace top along with custom dresses compensated love to the amazing warning buzzers Maternal Dresses Pertaining to Events we had,black prom dress,this unique achieved Apr, and just about anyone can be taking a different observed acknowledgment to do this really appearance. You ought to recognize very little realising inventive utilizing your completely new costume, regularly in the event you now pay a light fashionable types of just how you are looking the idea to look.

  10. Ferdja.com – is a web service for Website Owners, Website Stats and Website Valuation , worth calculator is a full featured Website Stats and Website Valuation, Webmasters and General Internet Users to retrieve information related with Domain Name, IP Address, Web Server and Search Engine Optimization (SEO). It is the tool that provides various statistical reports for any website like Website Valuation, Search Engine Reports, Traffic Reports, Social Engagement, Safety, Host Information, Domain WHOIS, Page Speed and much more. Simply type your Domain Name above for such awesome reports.

  11. Comprehend what kind of jewels prior to you making a jewelry invest in.There are actually some one of a kind forms of ,tiffany jewellery cheap,diamonds: imitation, manufactured together with pretend. tiffany jewellery are both specific diamonds, although replica is simply clear plastic shaded to look similar to the genuine thing. Normal stones are only metro and artificial jewels can be evolved inside of a lab.Take a extremely critical look with the section appeals to you, then simply put it close to other types you are looking at. Watch out for tips which many traders will make use of to generate a generally appear superior.

  12. I absolutely love your blog.. Very nice colors & theme. Did you create this site yourself? Please reply back as I’m trying to create my own personal website and would like to find out where you got this from or what the theme is named. Many thanks!|

  13. 736504 123740This internet web page is genuinely a walk-through for all of the info you wanted about this and didn’t know who to ask. Glimpse here, and you’ll surely discover it. 116294

  14. I blog frequently and I truly thank you for your information. The article has really peaked my interest. I will bookmark your site and keep checking for new details about once a week. I opted in for your Feed too.

  15. Louis Vuitton Speedy 35FOLouis Vuitton OutletDOLouis Vuitton PursesETLouis Vuitton BagsBOLouis Vuitton Outlet OnlineFPLouis Vuitton OutletDTLouis Vuitton BagsASLouis Vuitton Outlet OnlineGPLouis Vuitton HandbagsDQLouis Vuitton OutletDOMichael Kors OutletGTMichael Kors Outlet OnlineFRMichael Kors BagEPMichael Kors Handbags OutletAUMichael Kors CouponGTMichael Kors BagsEOMichael Kors Outlet StoreDQMichael Kors BagsCQMichael Kors Outlet StoreCUMichael Kors BagsARbabyliss pro nano titaniumGTBabyliss ProEQbabyliss hair dryerAQBabyliss Pro Nano TitaniumBPBabyliss ProEOBabylissATBabyliss ProFPbabyliss miracurlEUbabyliss flat ironEQBabyliss Flat IronAOKate Spade HandbagsEQKate Spade BagsFTKate Spade OutletCRKate Spade PursesAUKate Spade HandbagsCTKate Spade New YorkGUKate Spade OutletCTKate Spade OutletFUKate Spade OutletBPKate Spade saleCQOakley OutletCTCheap Oakley SunglassesBSOakley Prescription SunglassesCSOakley SunglassesCTOakley Sunglasses CheapAOOakley SunglassesCSCheap Oakley SunglassesBRCheap OakleysBTOakley OutletAOCheap Oakley SunglassesGOJordan 11 Space JamDRSpace Jam 11sBRSpace Jam Low 11sGUJordan Retro 11DOSpace Jam 11sATSpace Jam Low 11sFOSpace Jam Low 11sAOJordan 11 Low Space JamGPJordan Retro 11ESJordan 11 Low Space JamFTKate Spade HandbagsERKate Spade OutletFSKate Spade New YorkBTkate spade pursesASKate Spade New YorkEOKate Spade OutletCPKate Spade Outlet OnlineCOKate Spade New YorkASKate Spade saleFPKate Spade Diaper BagERoakley outletBPoakley sunglasses cheapCQcheap oakley sunglassesFPoakley sunglasses cheapAOoakley sunglasses cheapCToakley outletDPoakley outletDUoakley outletFUcheap oakley sunglassesEPoakley outletDTray ban wayfarerFUcheap ray ban sunglassesDTray ban sunglassesGUray ban sunglassesDRray ban sunglasses saleFOray ban sunglasses saleGTray ban outletFTray ban sunglasses saleATcheap ray bansEOray ban sunglassesCOray ban sunglasses saleAScheap ray ban sunglassesFUray ban sunglassesCUray ban sunglasses saleDOray ban sunglasses saleFQray ban prescription sunglassesAOray ban sunglassesBPJordan Retro 9 BaronsDOJordan Retro 9 BaronsBOJordan Retro 9 BaronsBRBarons 9sBSJordan Retro 9 BaronsETJordan Retro 9 BaronsDOBarons 9sCPJordan 9 BaronsBTJordan Barons 9sBPJordan 9 Barons 2014CRSac a main Michael KorsFTSac Michael KorsCPMichael Kors FranceCQSac Michael KorsDQMichael Kors SacARSac Michael KorsERMichael Kors SacGSMichael Kors SacFS

  16. ADT has over 6 million customers, over 120 years of experience, and a globally recognized brand name, it’s no wonder Protect Your Home, an authorized ADT retailer, is at the top of our list. It’s the #1 home security provider in North America and has been an industry leader since 1870 with the invention of the first telegraph-based alert system.

  17. Hello! I could have sworn I’ve visited this web site before but after looking at a few of the posts I realized it’s new to me. Anyways, I’m definitely happy I came across it and I’ll be bookmarking it and checking back regularly!

  18. People should maintain their pounds within the perfect range not really just to appearance really great, but furthermore to stay healthful. With that, you might wish to include weight reduction dietary supplements to your exercising and diet plan to achieve the greatest outcomes. Performing all these will definitely make people lose additional extra fat. If you would like to create certain that the tablets you are usually acquiring will not really harm your wellness, then select those that are usually produced of organic elements. There are usually many natural weight reduction dietary supplements in living, but the one that will be utilized by many people can be http://buy–garciniacambogia.com buy garcinia cambogia extract buy–garciniacambogia.com./g>

  19. Rather nice post. I just now discovered your blog site as well as needed to express that We’ve actually beloved browsing your blog post threads. In the end I will be opt-in with your feed we i do hope you compose once again in the near future!